Samochód garażowany – brama ocieplana czy nieocieplana?

Posiadając samochód, często zaczynamy myśleć o kupnie garażu. A jeśli mowa o nim, to automatycznie jedną z najważniejszych rzeczy są solidne, dobrej jakości drzwi. Do wyboru mamy kilka rodzajów bram – segmentowe, rolowane, przesuwne czy uchylne. Te ostatnie cieszą się dużą popularnością, między innymi dlatego, że są dostępne w bardzo przystępnych cenach.

Wybierając bramy garażowe segmentowe czy rolowane musielibyśmy wydać zdecydowanie więcej gotówki niż w przypadku bram uchylnych. Jedynym mankamentem tego rodzaju rozwiązania jest konieczność posiadania odpowiedniej ilości miejsca ze względu na to, że otwierając oraz zamykając bramę uchylną wychodzi ona poza lico garażu, a następnie unosi się pod sufit. Kiedy zaczniemy zapoznawać się z ofertami, zauważymy, że są dwa rodzaje bram uchylnych, a mianowicie z ociepleniem oraz bez ocieplenia. Jaka brama jest lepsza? I czy zawsze warto zapłacić więcej, aby wejść w posiadanie bramy uchylnej ocieplanej?

Brama uchylna ocieplana – kiedy ma sens?

Jak nietrudno się domyślić, brama uchylna ocieplana jest droższa od tej, która tego ocieplenia jest pozbawiona. Jednak jak się okazuje nie zawsze wydanie większej ilości gotówki będzie miało sens. Brama uchylna ocieplana polecana jest szczególnie wtedy, gdy garaż jest w bryle domu, ponieważ daje on lepszą izolacje i dzięki temu ciepło nie ucieka w takim stopniu, jak ma to miejsce przy bramie nieocieplanej. Jeśli natomiast mamy garaż wolno stojący, który nie jest ogrzewany, to taka brama z pianką poliuretanową nie będzie zbyt opłacalna. Chyba, że koszta nie grają dla nas roli i możemy sobie pozwolić na taką inwestycję. Ale szczerze mówiąc nie ma to większego sensu więc po co przepłacać? Pamiętajmy, że motoryzacja i wszystko co jest z nią związane to mnóstwo wiedzy, a my przecież nie musimy na wszystkim się znać i w związku z tym nie bójmy się pytać i zasięgać wiedzy u fachowców w danej dziedzinie.